Przejdź do wersji tekstowej
A++ A+ A A A A A

Trójmiasto - wycieczka szkolna

2019.06.02

27 maja uczniowie klas V b i V c pojechali na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta. W planie mieliśmy zwiedzanie Gdańska, Gdyni i Sopotu. Naszymi opiekunami były Panie: Maria Pospieszna, Jolenta Ostrowska i Ewa Napierała. Podczas pięciogodzinnej podróży pani pilot Bernadeta opowiadała nam o tym, co zobaczymy w czasie wycieczki.

Gdy dotarliśmy do Gdańska, spotkaliśmy się z przewodnikiem, który pokazał nam Główne Miasto z Żurawiem, Fontanną Neptuna i Kościołem Mariackim. Później zwiedzaliśmy Twierdzę Wisłoujście, gdzie po wejściu na wieżę mieliśmy piękny widok na Zatokę Gdańską. Następnie byliśmy na Westerplatte. Do Głównego Miasta wracaliśmy statkiem o nazwie Czarna Perła.

Drugiego dnia zaraz po śniadaniu ruszyliśmy do Gdyni. Tam zwiedzaliśmy Dar Pomorza. To trzymasztowy żaglowiec, który od 1982 roku zacumowany jest w Gdyni jako statek-muzeum. Podczas zwiedzania widzieliśmy maszynownię, magazyn żagli, pomieszczenia oficerskie, pokład i dziobówkę. Kolejne dwie godziny spędziliśmy w Centrum Nauki „Eksperyment”. Następnie przejechaliśmy do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po Molo i robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Mieliśmy też czas na zakupienie pamiątek.

29 maja udaliśmy się autokarem do Malborka, aby zobaczyć siedzibę wielkich mistrzów zakonu krzyżackiego. Zamek zbudowany jest z czerwonej cegły, otoczony wysokim murem obronnym i szeroką fosą z wodami rzeki Nogat. Dowiedzieliśmy się, że zajmuje powierzchnię 21 hektarów, składa się z trzech odrębnych budynków: Zamku Wysokiego, Zamku Średniego i Zamku Niskiego. Został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.